week 5 - Reisverslag uit Clifton, Verenigde Staten van Jaimy Geerts - WaarBenJij.nu week 5 - Reisverslag uit Clifton, Verenigde Staten van Jaimy Geerts - WaarBenJij.nu

week 5

Door: Jaimy

Blijf op de hoogte en volg Jaimy

02 Juli 2015 | Verenigde Staten, Clifton

Zondag
We zijn naar een wallmart geweest dat is een hele grote winkel waar je bijna alles kan kopen daar hebben we natuurlijk veel lekkers gekocht (m&m ;P). verder waren we deze dag vrij.

Maandag
Zijn we gaan helpen met Jean in het bos werken s?ochtends hebben we eerst even hout met olie bewerkt wat ze gaan gebruiken voor een soort schuurtje. Daarna zijn we naar het bos gereden voor daar takken en bladeren enzo. op te ruimen voor 4 juli grote feest dag hier. En vervolgens takken op kleinere hoppen gelegd zodat het 4 juli geen bosbrand word.

Dinsdag
Zijn we ook in het bos gaan helpen ook s?ochtends eerst even hout bewerkt en daarna zijn we bbq?s gaan plaatsen op picknick en kampeer plekken dan moest je eerst een gat graven waar de paal in kwam daarna cement mixen in een kruiwagen met een schep erin kiepen en dan recht meten. Bij de eerste die we gezet hebben konden we de BBQ er al op zetten.

Woensdag
Zijn we thuis gebleven voor de afwas terwijl de andere even de bbq?s er op zijn gaan zetten daarna hebben we de paarden gepakt en zijn we naar een plek gereden waar twee koeien en een kalf zijn uitgebroken waar we ze moesten gaan zoeken op 200 hectare ongeveer met bergen en bomen en alles naar paar uur zoeken nog niks gevonden dus zijn we maar terug gereden anders was het te vermoeiend voor de paarden gelukkig kwam Erik ons tegemoet met de auto en trailer zodat we de laatste zoveel kilometer niet hoefde te rijden dat was een hele opluchting in deze temperatuur.

donderdag
we hadden een soort rust dag zodat we wat voor school konden doen.(wat er niet echt van is gekomen) we hebben toen nog wat geveegd bij het terrasje en en onkruid uit d moestuin gehaald. smiddags waren we naar een plaatsje gereden waar we in een restaurant wifi hadden zodat we wat konden contacten en dingen vinden voor de laatste week.

vrijdag
we hebben alle koeien van de ene naar de andere plek verdreven want ze moesten naar een ander gebied zodat we mis volgende week de kalveren kunnen branden natuurlijk zijn er een paar koeien vergeten dat blijf je houden in zo'n groot gebied. smiddags reden we terug met de auto voor een hek te maken en zout bij de koeien te zetten en toen kwamen we erachter dat er een hek een keer niet dicht is gemaakt dus een deel koeien lopen op de verkeerde plek dus volgende week hebben we genoeg te doen.

zaterdag
we zijn sochtends rond een uur of 6 vertrokken naar Eager want het is een grote feest dag. toen we daar aankwamen hebben we eerst lekker donuts gegeten en daarna naar een optocht gaan kijken. daarna even eten en daarna naar de rodeo wat echt geweldig was. ze hebben in Eager een speciaal onderdeel dat je met je paard of muildier in een pickuptruck moet springen een stuk rijden weer je paard op en terug rijden was echt heel grappig om te zien. daarna hebben we lekker hamburgers gegeten en naar het vuurwerk gekeken.

• 06 Juli 2015 - 10:09

Adrie Verwijst:

Nou meiden, dit lijkt meer op vakantie dan op werken ! Geniet van de laatste week op de Ranch.