week 4 - Reisverslag uit Eagar, Verenigde Staten van Jaimy Geerts - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Eagar, Verenigde Staten van Jaimy Geerts - WaarBenJij.nu

week 4

Blijf op de hoogte en volg Jaimy

22 Juni 2015 | Verenigde Staten, Eagar

zondag
we hebben redelijk goed geslapen in Eagar in ons bedje buiten. sochtends hebben we lekker crackers op met wordt en kaas en fruit na. daarna zijn we crawfish gaan vangen soort kreeft die we savonds gaan klaarmaken we hadden er ongeveer 90 gevangen en dat was een record zijden ze. smiddags hebben we en film gekeken met zijn allen en zijn ze het eten gaan klaar maken. zelf vond ik de crawfish wel lekker maar veel pelwerk, Rian heeft er ook een stuk meer op. en daarna zijn we weer gaan slapen in ons bed met de mooie sterren hemel.

maandag
maandag ochtend gingen Eric en Jean naar het ziekenhuis dus wij gingen de mensen daar helpen met klussen. eerst hebben we compost door gaas gedaan zodat er geen groffen stukken meer tussen zaten toen we dat hadden gedaan gingen we dat tussen de plantjes leggen. en ze hadden nog framboos plantjes geplant en gaas er omheen gezet voor de beesten. daarna hebben we nog lavendel geplant en alles goed wat water gegeven. toen hebben we gegeten en daarna zijn we de keuken gaan verven. toen we daar mee klaar waren hebben we nog een filmpje gekeken en gechild. toen weer gegeten en gaan slapen met wat minder sterren hemel want het was een beetje bewolkt.

dinsdag
we hebben sochtends nog ontbeten in Eagar en geholpen met een groot gesteente uit hun huis te halen wat heel zwaar was. daarna zijn we terug richting de ranch gereden nu langs een andere route dan heen zodat we meer konden zien. we zijn gestopt bij een meertje waar we wat rond hebben gekeken en bij een restaurant een ice Thea gedronken daar op die plek was 4 jaar geleden de grootste brand ooit in Arizona. daarna zijn we nog een paar keer gestopt omdat er dan een mooie uitkijk had en foto momentjes. daarna nog winkelen en toen weer terug om de ranch.

woensdag
ze kwamen er gister achter dat ze vandaag twee belzen moesten halen die hier voor vakantie kwamen dus dat was even panniek maar was allemaal zo geregeld. sochtends zijn we eerst water gaan controleren enzo. toen we daar mee klaar waren zagen we een stel koeien die los waren die we toen hebben terug gejaagd. op een andere plek waar die niet hoorde staat nog een koe en een kalf die mogen Elie, Rian en ik gaan proberen te vangen terwijl Erik de twee belzen meiden gaat halen. we hadden de koe en het kalf al snel gevonden poging een was het niet gelukt met poging twee is het wel gelukt eindelijk een keer dat het lukt. wij weer terug rijden met een heel goed gevoel maar het begon al wat te bliksemen dus moesten opschieten. we waren net binnen en het begon te storten en te bliksemen daar hadden we geluk mee.

donderdag
de twee belzen waar van acht rond 3 uur aangekomen dus hadden een kort nachtje sochtends hebben we weer compost gemaakt en daarna hebben de twee belzen de hoeven mogen bekappen van een paars want voor dat je mag rijden hier moet je kunnen bekappen ze waren alleen zo moe dat ze er de volgens dag verder mee kunnen. smiddags nog filmpje gekeken en dat was de dag weer.

vrijdag
s’ochtends hebben eerst de Belzen hoeven leren bekappen waar we ook bij konden helpen. Toen we daar mee klaar waren zijn we eerst gaan eten en s’middags zijn we naar een bibliotheek gegaan en de winkel naar de bibliotheek voor Wi-Fi want dat kastje is kapot.

Zaterdag
Zijn we gaan paardrijden naar een plek waar een hek kapot was door de vele regen val. We moesten daar van een boom voor het hek takken afzagen en de andere deden het overgebleven hek los maken en nieuw draad spannen naar al dat werk konden we alle takken aan het draad maken en het hek zag er weer geweldig uit. Daarna zijn we weer terug gaan rijden en begon het al wat donker te worden dus gingen we schuilen maar de regen kwam maar niet en het leek op te klaren, dus wij gingen weer verder rijden maar toen begon het dus te storten en bliksemen en te donderen we waren doorweekt.

• 22 Juni 2015 - 22:58

Christ Geerts:

soo jaimy ziet er goed uit het lijkt altijd vacantie en nog bedankt voor je originele vaderdag kado super

het ga je goed

grostjes papa

• 24 Juni 2015 - 15:52

Adrie Verwijst:

Zo meiden, klinkt best wel gezellig. De sterren zijn daar vast heel anders dan hier.
    Volgens mij klopt de nummering van de week niet helemaal. Komende donderdag is het toch pas drie weken ? Nog twee weken genieten van het cowboyleven. Groetjes

• 28 Juni 2015 - 09:10

Adrie Verwijst:

Eindelijk een koe terug kunnen drijven ! Jullie zijn al echte cowgirls aan het worden. Ben trots op jullie.
    Geniet er van de laatste twee weken op de ranch

• 30 Juni 2015 - 12:56

Marian Jongenelen Verwijst:

hoi meisjes net jullie blog gelezen,hardstikke leuk om mee te maken.
    dit vergeten jullie nooit meer.
    wens jullie beiden nog n fijne tijd,maar ook een goede terug reis.
    kusjes je tante marian......