week 3 - Reisverslag uit Three Way, Verenigde Staten van Jaimy Geerts - WaarBenJij.nu week 3 - Reisverslag uit Three Way, Verenigde Staten van Jaimy Geerts - WaarBenJij.nu

week 3

Blijf op de hoogte en volg Jaimy

17 Juni 2015 | Verenigde Staten, Three Way

zondag
zondag hebben we wat later ontbeten wat dus eerst honger hebben was. na het ontbijt zijn me naar new Mexico gereden wat maar een half uurtje is en daar in het bos gepicknickt wat heel lekker was. daarna hebben we op de picknick plek nog verhalen verteld en daarna weer terug gereden en dat was de dag.

maandag
sochtends hebben we eerst een hek weer helemaal goed gemaakt wat er echt weer goed uitziet. daarna zijn we bij een slag een breuk gaan zoeken die we niet konden vinden daar gaan we een andere meer water op zetten en dan moeten we het snel kunnen vinden.

dinsdag
dinsdag moesten we heel vroeg beginnen want het zou zwaar werk worden de zoon van Erik ging ook mee want die moest te paard met Erik verder rijden voor een kraan aan te zetten en Elie, Rian en ik moesten een hek uitgraven die onder de stenen was gekomen door de vele regen val in de winter. maar daar waren we in een half uur al mee klaar waardoor we twee uur moesten wachten totdat Erik en zijn zoon weer terug waren. smiddags hebben we de paarden nog een soort van gelogeerd maar dat doen ze hier meer alleen zodat het paard vertrouwen in je krijgt.

woensdag
toen zijn we sochtends met de trailer naar een stadje gereden waar we hooi hebben gehaald voor de paarden wat heel zwaar werk was en waar je armen van kapot gingen omdat het hier heel ruw hooi is en heel zwaar hooi.

donderdag
kwamen er vrienden van Jean dat is de vrouw van Eric. die hier wilde leren hoef bekappen wat wij hem een beetje moesten leren en voor doen het was super warm, maar wel weer heel leerzaam. daarna hebben we lekker popcorn gegeten en een sandwich gegeten. smiddags waren we vrij hebben we wat leuke films gekeken.

vrijdag
moesten we vroeg uit bed 5 uur ontbijten en daarna met de paarden 5 bakken water kijken of ze het nog deden en of er water kwam. daarna met de paarden naar een beek waar het hele hek gesloopt was door het vele regenval deze winter en moesten we een deel langs het hek lopen voor te kijken of het verder. nog wel heel was en dat was het geval gelukkig. toen we terug richting huis reden zagen we nog drie losgebroken koeien die we terug moesten drijven jammer genoeg lukte er maar eentje in het goede hok te krijgen de andere twee liepen onder een hek door naar een ander gebied waar water is dus die konden daar voorlopig blijven. toen we thuis aankwamen was het onderhand al twee uur dus hadden heel lang paard gereden waar onze konten echt zeer van deden. smiddags moesten we nog even de kraan aan zetten voor een stel paarden die geen drinken meer hadden. toen hebben we nog lekker bloemkool met gehakt ballen en gebakken aardappelen gemaakt wat ze heel erg lekker vonden vooral de gehaktballen.

zaterdag
zaterdag ochtend zijn we vertrokken naar Eagar waar we drie nachten blijven slapen we hebben er 3 uur over gereden. hier hebben ze drie kinderen wat dus heel gezellig is en het zijn ook hele aardige mensen. toen we daar aankwamen hebben we eerst zelf gemaakte ice thee gedronken en gezellig gekletst. daarna zijn we met het dochtertje een stuk gaan wandelen wat een hele mooie omgeving was. daarna hebben we weer zitten kletsen en gegeten. onze slaap plek hier is een bed wat buiten staat wat echt super stoer is en je kan voor je gaat slapen de mooie sterren hemel zien.

• 18 Juni 2015 - 09:32

Christ Geerts:

jaimy wat mooi allemaal het lijkt wel vakantie en dat allemaal in schooltijd.

succes en geniet ervan.
    groeten christ.