week 2 - Reisverslag uit Three Way, Verenigde Staten van Jaimy Geerts - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Three Way, Verenigde Staten van Jaimy Geerts - WaarBenJij.nu

week 2

Blijf op de hoogte en volg Jaimy

14 Juni 2015 | Verenigde Staten, Three Way

zaterdag
mochten we als eerst de hoeven bekappen van een paard. en plastieken hoeven onder maken. de rest van de dag mochten we relaxen.

zondag
hebben we uitgeslapen en daarna gingen we naar de kerk wat heel anders is dan bij ons iedereen neemt wat eten mee en na de kerk dienst gaat iedereen met elkaar eten.
naar de kerk zijn we met de auto gaan toeren naar een hele grote mijn in de buurt waar ze van alles over hebben verteld wat ook heel interessant was. we hadden daar ook nog een oude gevangenis gezien. en waren wat bergen op gereden met de auto wat een heel mooi uitzicht was. daarna zijn we naar de winkel gegaan en weer naar huis.

maandag
maandag ochtend zijn we voor het eerst gaan paardrijden naar een leiding die kapot was gegaan door heel veel regen in de winter. die leiding moesten we eerst het begin Enzo zoeken toen we dat hadden gevonden moesten we eerst met een mes de eindes van de slang blad maken en dunner zodat we een tap eind konden maken en konden we met een ijzer de slangen aan elkaar draaien. vervolgens zijn we weer terug gereden met de paarden wat heel warm was.

dinsdag
we zijn sochtends met de auto naar kranen gereden voor open te zetten en te kijken of dat de slang goed gemaakt was de slang was goed gemaakt kregen een kraan eerst niet open dus moesten een keer op en neer rijden wat hier nogal een stukkie is. we zijn die dag tijdens de waterbakken controleren ook naar de grootste boom van de ranch geweest waar we in moesten klimmen als traditie. daarna waren we naar een soort mini grot waar we gepicknickt hebben. toen alles nagekeken was en alle kranen open waren zijn we terug naar huis gereden.

woensdag
woensdag zijn we gaan paardrijden en moesten we drie losgebroken koeien vangen wat na drie pogingen nog niet gelukt was. dus zijn ze op die plek gebleven want dat was geen probleem want er is water op de plek. het proberen vangen van de koeien was heel vermoeiend.

donderdag
donderdagochtend vertrok het Franse meisje wat hier ook voor een week was. waardoor we alleen waren en toen hebben we compost gemaakt we moesten dan een kruiwagen mest hebben en een deel bruin onkruid plukken wat als eerste op de hoop moest daarna groen onkruid op de hoop en als laatste de mest de kippen hier zijn dol op de compost hoop. daarna was alles een beetje mis gelopen waardoor we de rest van de dag niks hebben gedaan alleen een filmpje gekeken.

vrijdag
sochtends moesten we een PVC leiding maken die kapot gevroren was in de winter. we kwamen er aan en konden eigenlijk geen lek vinden Ellie een jongen die hier voor twee maanden op vakantie is was er ook bij allen we hadden per ongelijk de hele PVC pijp in vieren gebroken waardoor we het die dag niet meer konden maken. Dus moesten we weer terug naar huis lopen. smiddags zijn we mee naar het zwembad geweest waar de klein kinderen van Eric wedstrijd moesten zwemmen daar hebben we een heerlijk ijsje op cola met softijs bij elkaar (roodbear floet). toen ze klaar waren met de wedstrijd hebben we nog een lekkere hamburger gegeten. en zijn we terug naar huis gereden.

zaterdag
zaterdag ochtend zijn we eerst de PVC leiding gaan maken die we hadden gesloopt de vorige dag. wat nu wel lukte om te maken. toen we dat hadden gedaan zijn we terug gelopen wat gegeten. daarna zijn we gaan paardrijden naar een watertank die nagekeken moest worden en een kraan die open moest. daarna zijn we weer terug gereden en hebben we nog wat gerelaxt.

• 14 Juni 2015 - 20:25

Adrie:

Hoi Jaimy,

Eindelijk krijg ik een beetje een idee hoe jullie dagen er uit zien. Het is misschien wel werk, maar het klinkt wel relaxed. Fijne voortzetting van jullie verblijf in Amerika en blijf schrijven !

Groetjes,

Adrie